Поеха отговорност за атентатите в Иран

Print Friendly

Опозицията в провинция Балучистан пое отговорност за атаките в град Захедан в Иран, където смъртта си намериха над 25 души.

Baluchi Jundallah пое отговорност за взривовете, а материалът бе излъчен по Al Arabiya. Джалал Саях, управник на провинция Балучистан е един от арестуваните по време на разследването, което тече сега в Иран. Провинцията е опозиционна от край време, още повече, че в нея живее компактно население, което не се определя, като иранско.

A Baluchi opposition group called Jundallah said on Friday it was behind a blast in a crowded Shi’ite mosque that killed 25 people on Thursday, Saudi-owned Al Arabiya television said. 

The Dubai-based station said a man called the channel saying it was a suicide attack aimed at Iranian Basij forces meeting inside the mosque to coordinate election strategy. 

It was not possible to verify the claim. 

Thursday’s explosion, which some officials and media suggested was a suicide bombing, took place on a religious holiday in the mainly Shi’ite Muslim country. More than 80 people were wounded. 

The official IRNA news agency put the death toll at 25 and named most of the victims, all males. Other media gave lower figures. 

Jalal Sayyah, of the governor’s office in Sistan-Baluchestan province, said earlier three people had been arrested over the blast in the city of Zahedan, in a region where many of Iran’s minority Baluchis live. 

Reuters

Author: Ruslan Trad

Руслан Трад е създател на блога Intidar. Публикува анализи и коментари, свързани с Близкия изток и Северна Африка. Автор е в Global Voices Online и съосновател на Global Voices България. Негови статии са намерили място във в-к "Капитал", в-к "Пари", Foreign Policy България, Goethe Institut. Негови лекции са провеждани в Червената къща, Софийски университет и Дипломатически институт. Свържете се с него на ruslantrad[at]gmail[dot]com.