Двама американци за съвременното изкуство в Близкия изток

Мустафа Али, сирийски склуптор, в неговото ателие в Дамаск

Едно добро видео от Брук Андерсън и Дон Дънкан от The Wall Street Journal, представящо модерното изуство в Близкия изток и в частност Сирия и Ливан.

[vodpod id=Video.3618477&w=425&h=350&fv=videoGUID%3D4229BB2E-2E70-4587-AE66-32E79B99C045%26amp%3Bplayerid%3D1000%26amp%3BplyMediaEnabled%3D1%26amp%3BconfigURL%3Dhttp%3A%2F%2Fwsj.vo.llnwd.net%2Fo28%2Fplayers%2F%26amp%3BautoStart%3Dfalse]

С развитието си Дубай не просто нарастна икономически. Емирството предизвика истинска експлозия в съвременното изкуство в Близкия изток с наличието на над 60 художествени галерии, офиси на международни аукционни къщи, като Christie’s и Sotheby’s, както и с откриването на модерни музеи, подобно на сателитите на Лувъра (през 2012) и “Гугенхайм” (през 2014).

 

Фотографът Надим Асфар в студиото си.Снимка WSJ

 

 

Целият този подем дава отражение на целия район. Такъв пример са Ливан и Сирия. Бейрут, дългогодишния културен център на Близкия изток, стана свидетел на откриването на 5 нови галерии миналата година, а Дамаск се очертава като един от най-бързо развиващите се пазари за изкуство в региона. И двете държави в момента се наслаждават на период на стабилност и устойчив икономически растеж, за което спомага и туризмът, покачил се значително за последните две години.

От 2006 г. насам, предметите на изкуството, продадени в Дубай се равняват на повече от 170 млн. долара. Тези и още данни, като например как може един сирийски художник да печели хиляди на месец, заради изкуството си, можете да прочетете в статията на Брук Андерсън и Дон дънкан от 14 май в The Wall Street Journal.